Een communicatieadviesbureau dat reclame maakt voor een applicatie, het is ongebruikelijk. Toch laat Filtercommunicatie weten dat zij ervoor heeft gekozen haar website naar WordPress over te zetten. Eerlijkheidshalve moet worden vermeld dat de webbouwer minder enthousiast was. Hij vond WordPress ‘log’.
De redenen voor Filtercommunicatie om voor WordPress te kiezen, zijn:
- de integratie met sociale media zoals Twitter, LinkedIn en Facebook
- flexibiliteit
- relatief eenvoudig beheer
- goede vindbaarheid via zoekmachines
- het belonen van open source
Filtercommunicatie is een groot voorstander van open source applicaties zoals Word Press. Het advies van klanten luidt dan ook in veel gevallen te kiezen voor een open source applicatie. De klant hoeft geen licentiekosten te betalen. Bovendien verdwijnt de afhankelijkheid van bureaus die, tegen alle ontwikkelingen in, een eigen CMS in de lucht houden. Een andere open source applicatie die Filtercommunicatie heeft omarmd is Moodle. Filtercommunicatie gebruikt deze e-learning applicatie voor de ontwikkeling en bouw van kennispleinen en kenniscommunities.