via communicatie naar verandering

actueel

Verandercommunicatie?

Door Nancy van der Vin, 8 februari 2011 De vraag ‘Wat is communicatie?’ is niet eenvoudig te beantwoorden. Daarmee leidt de vraag naar wat verandercommunicatie is, tot nog grotere definitieproblemen. Want als je denkt dat communicatie een lastig te definiëren begrip is, begin dan maar eens aan […]

Lees verder

Is huisstijl kunst?

Een huisstijlontwerp kan dicht tegen de beeldende kunst aanschurken. Zo ontving Filtercommunicatie een bericht van Wim van Zon, galeriehouder en vertegenwoordiger van de Franse kunstenaar Olivier de Cayron in Nederland. Hij schreef het volgende: ‘Via een googlead kwam ik op jullie website. Ik vertegenwoordig de Franse kunstenaar Olivier de […]

Lees verder

Wat is verandercommunicatie?

Door Nancy van der Vin Veranderkundig communicatieadviseur De vraag ‘Wat is communicatie?’ is niet eenvoudig te beantwoorden. Daaruit volgt dat de vraag wat verandercommunicatie is, tot nog grotere definitieproblemen leidt. Want als u denkt dat communicatie een lastig te definiëren begrip is, begin dan maar eens aan […]

Lees verder

Filtercommunicatie kiest voor WordPress

Een communicatieadviesbureau dat reclame maakt voor een applicatie, het is ongebruikelijk. Toch laat Filtercommunicatie graag weten dat zij ervoor heeft gekozen haar website naar WordPress over te zetten.

Lees verder

Filtercommunicatie adviseert Stater

Sinds november 2010 adviseert Filtercommunicatie Stater, een van de belangrijkste hypotheekdienstverleners in Europa. Stater is in 1997 voortgekomen uit Bouwfonds Hypotheken. In korte tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een internationale speler met circa 800 medewerkers. In Nederland ondersteunt Stater op dit moment ruim 30% van alle […]

Lees verder

Communicatieboek van de maand ‘Invloed van Cialdini’

Elke maand selecteert Filtercommunicatie een boek dat interessant kan zijn voor communicatieadviseurs, leidinggevenden en stafmedewerkers. Deze maand is het Cialdini’s Invloed, uit 2009. Robert Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing. In zijn boek toont hij de symbiotische relatie tussen beide vakgebieden. Hij doet dit met beschrijvingen van […]

Lees verder